Krevečių širdies sveikata

Taigi mėgaukitės. Antai La Laguna universiteto Ispanijoje mokslininkai nustatė, kad tokiose užšaldytose krevetėse išlieka daugiau nei mg sulfitų viename kilograme krevečių Hardisson, Juose esantys proteinai padeda atsigauti nualintiems raumenims. Pirkiniai krevečių: ieškokite skaidraus minkštimo išvengti drumstų krevečių su saldžiu kvapu, kuris kvepia kaip šviežias jūros vanduo. Ant suplėšytų baltųjų cikorijų lapų, šviežių bazilikų ir mėtų lapelių užberkite kubeliais pjaustytos mocarelos.

Jungtinėje Karalystėje oje restoranų ištyrus 96 patiekalus nustatyta, kad žmogus, užsisakęs vieną patiekalą, gali gauti daugiau druskos nei rekomenduojama visos paros norma. Per didelis druskos kiekis tiesiogiai siejamas su padidėjusiu kraujospūdžiu, o pastarasis sutrikimas — pagrindinis širdies ir kraujagyslių ligų rizikos veiksnys, kasmet sukeliantis milijonus mirčių. Kasmet vasario pradžioje organizuojama Supratimo apie druską savaitė.

krevečių širdies sveikata hipertenzija vaikščiojant

Šiemet pagrindinis jos akcentas — druska ir viešojo maitinimo įstaigos. Pasaulinė veiksmų druskos ir sveikatos klausimais grupė WASH ištyrė 16 Jungtinės Karalystės JK restoranų druskos kiekį 96 populiariausiuose patiekaluose.

krevečių širdies sveikata hipertenzija nei sumažinti

Beveik trys ketvirtadaliai 72 proc. Trečdalyje 38 proc. Tai visa suaugusio žmogaus paros norma.

Du receptai su daug vertingų medžiagų turinčiomis krevetėmis

Daugiausiai druskos — 8,8 g — turėjo meksikietiški patiekalai, kiek daugiau nei vienu gramu mažiau — vištienos sparneliai ir kiaulienos šonkauliai. Per didelis druskos kiekis rastas net desertuose. Pavyzdžiui, obuolių pyragas su ledais turėjo 1,6 g ketvirtadalį paros normos druskos, gervuogių-obuolių pyragas — 0,9 g.

Sveikata - Saugome širdį - Terminalia arjuna

Taigi suvalgę pietus iš trijų patiekalų, britai gali gauti net 15 g arba 2,5 karto už paros normą didesnį druskos kiekį. Tiesa, pasitaikė ir gerų pavyzdžių — viename restorane jautienos nugarinės žlėgtainis su keptais pomidorais, pievagrybiais ir keptomis bulvėmis teturėjo 0,4 g druskos.

Tačiau gaminių, kuriuose druskos kiekis neviršijo 3 g, rasta vos keletas. Tyrimas parodė, kad mažiau druskos yra krevečių užkandose, jautienos nugarinės kepsniuose, makaronuose su vištiena.

krevečių širdies sveikata genetinis polinkis į hipertenziją

Anot specialistų, per dieną privalu sunaudoti mažesnį už didžiausią leistiną paros druskos kiekį. Taip pat restoranams siūloma ne tik nurodyti bendrą patiekalo kaloringumą, bet ir riebalų bei druskos kiekį. Mat tyrimas parodė, kad panašiuose patiekaluose druskos kiekis gali labai skirtis, o žmogui turi būti suteikta teisė pasirinkti, ar krevečių širdies sveikata nori papildomos druskos dozės. Esą virėjas juk nedėtų cukraus į kavą ar arbatą prieš tai nepasiteiravęs kliento, tačiau dėl kitų patiekalų niekada neklausiama.

Susijusios ligos

Marius Miglinas, Santariškių klinikų Nefrologijos centro direktorius, Lietuvos nefrologijos, dializės ir transplantacijos asociacijos viceprezidentas, Lietuvos hipertenzijos draugijos viceprezidentas, grupės WASH narys.

Anot mediko, vartojant 6 g ar daugiau valgomosios druskos, per keletą metų viršutinis kraujo spaudimas gali padidėti iki 10 mmHg. Be to, padidėjęs druskos vartojimas siejamas apatinis spaudimas su kitomis ligomis — inkstų akmenlige, osteoporoze kaulų išretėjimu bei skrandžio vėžiu.

Lietuvoje vidutiniškai suvartojama apie 11 g druskos per dieną. Bene daugiausiai pasaulyje druskos vartojama Didžiojoje Britanijoje. Tyrimas parodė, kad per 3 patiekalų pietus žmonės čia gali gauti net 15 g druskos. Tai beveik 3 kartus didesni kiekis už didžiausią leistiną krevečių širdies sveikata normą.

Related Content

Išplatinome anonimines anketas čiai Vilniaus krevečių širdies sveikata ar restoranų, į kurias geranoriškai atsakė vyriausieji virėjai. Paaiškėjo, kad virėjai supranta problemą ir, nors druskos vartojama daug, siekdami įtikti lankytojams, jie pasiruošę sumažinti druskos kiekį patiekaluose.

Dauguma virtuvės šefų sutinka, kad mažiau sūdyto maisto skonis yra natūralesnis, yra įvairių priemonių, kaip kitaip pagardinti patiekalus. Tačiau beveik pusei apklaustųjų trūksta informacijos šiuo klausimu, jie nežino druskos normų ir sūdo pagal savo skonį.

krevečių širdies sveikata tonikas hipertenzijai gydyti

Anot mediko, Lietuvoje atlikta apklausa nebuvo siekiama patikrinti, koks druskos kiekis yra atskiruose produktuose, nes tikrinimai turi trumpalaikį poveikį. Pagrindinis tikslas — keisti visuomenės požiūrį.

Krevetės mitybos faktai

Ką valgyti? Į klausimus atsakys dietistė Krevečių širdies sveikata Kurpienė. Atsakymų ieškokite Delfi Plius. Prioritetas teikiamas specialisto atrinktiems klausimams. Nuorodos kopijavimas Restoranų maistas skatina širdies kraujagyslių ligas Nuoroda nukopijuota Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.